HÍREK

Olcsó nyári gumit keres? Fontos az is, hogy mikor vásárol

Olcsó nyári gumit keres? Fontos az is, hogy mikor vásárol


Aki olcsó nyári gumit keres, nem biztos, hogy szezon előtt kell azt megtennie. Csakúgy, mint az élet más területén, lehetséges, hogy szezonon kívül, szezon után, vagy épp közben is, olcsóbb árakkal lehet találkozni. Ha tehát nem hirtelen kell a nyári abroncs, érdemes rászánni az időt, nézelődni a különböző webáruházakban, és figyelni az akciókat. Akár jelentős kedvezményeket is el lehet érni, és akár egy prémium abroncshoz is hozzá lehet jutni egy középkategóriás abroncs árán.

 

Hogyan lehet takarékoskodni?

Nyári abroncsot vásárolni viszonylag nagy költség, néhány évente szükség van rá. A vásárlók több szempontot is mérlegelnek a választás előtt, ezek egyike az ár. A másik fontos szempont természetesen a minőség. Amit pedig mérlegelni kell, hogy az olcsó ár nem lesz-e a végén drágább? Ez attól függ, hogy milyen minőségű az adott abroncs, hisz az olcsó ár nem feltétlenül jelenti azt, hogy az abroncs minősége silány. Vannak viszont olyan abroncsok, melyek bár megbízhatók, de gyorsabban kopnak, zajosabbak, az üzemanyagfogyasztásuk is magas. Ezt mérlegelve pedig lehetséges, hogy érdemes inkább egy középkategóriás abroncsot választani. Hosszú távon jobban megérheti.

 

Mikor kell lecserélni a nyári gumit?

Plusz hét fokos tartós hőmérséklet felett már ideje lecserélni a téli gumit és felszerelni a nyári szettet. A nyári gumik megléte elengedhetetlen az élvezetes vezetéshez. Sokan vannak, akik nyári gumival autóznak télen és bizony olyanok is akadnak, akik téli gumival mennek nyáron. Egyik sem jó választás, hisz mind a gumikeverék, mint a mintázat más és más a két típusú abroncs esetében. A nyári abroncs mintázata és gumikeveréke a nyári viszonyokhoz igazodik. A különbség pedig nem csak a fékezési képességben mérhető. Hanem a kanyarokban, fékezéskor, gyorsításkor is. Emellett az üzemanyagfogyasztáson is meglátszik, ha valaki téli gumival autózik nyáron.

 

Hogy mikor is kell új abroncsot venni? Ez attól függ, hogy milyen állapotban van az előző abroncs. Ezt pedig két dolog, az életkor és a futott teljesítmény befolyásolja. Azt szokták mondani, hogy 50 ezer kilométerenként érdemes új gumiszettet vásárolni. Persze, van mikor ennél előbb is szükségessé válik, ez függ a vezetési stílustól és attól is, hogy hogy tárolták az adott nyári abroncsokat. Az életkor is sokat számít, hiszen hiába futott az abroncs keveset, ha elér egy bizonyos kort, akkor elöregszik, megrepedezik és nem képes ugyanazt a teljesítményt nyújtani, mint újkorában. És még egy beszédes szám, a profilmélység. Ebből látszik a kopás mértéke. 1,6 milliméter a minimum, ez alatt már le kell cserélni az abroncsot, de ez már az utolsó határidő. A legtöbben 3 mm-es profilmélység után már megteszik, hisz ez így biztonságosabb.

 

Olcsó nyári gumik háttérrel

Az olcsó nyári gumik egyre jobban elárasztják a piacot, sorra születnek a mai napig is az új nevek, az új márkák. Sok márka mögött azonban nagy, neves gumigyárak állnak. Ma már jellemző, hogy a prémium abroncsokat gyártókhoz tartoznak olcsóbb abroncsok is. Nézzünk is meg egy párat ezek közül.

 

Olcsó nyári gumik: Laufenn, Debica, Sava

A Laufenn igazán takarékos választás, a márka a Hankook égisze alá tartozik, az átlagos árnál olcsóbban gyártják termékeiket. A Laufenn 2014-ben kezdte meg az értékesítést az Egyesült Államokban. A termékek Indonéziában készülnek. A dél-koreai Hankook 1,1 milliárd dollárt fektetett be2013-ban egy új gumiabroncsgyár építésébe Indonéziában. Kihasználták az olcsó földterületet és az olcsó munkaerőt, ezért döntöttek Indonézia mellett. Az itt készült Laufenn abroncsok mindössze 30 százaléka készül a hazai piacra, 70 százalékát exportálják. Egyre népszerűbbek és egyre jobban terjeszkednek, ma már nem csak Indonéziában, hanem a Hankook magyarországi gyárában is készülnek Laufenn abroncsok.

 

A Debica egy lengyel márka, ma már a Goodyear csoport tagjaként gyártják budget-kategóriájú abroncsaikat. Személygépkocsik, kisteherautók és teherautók számára. 1995 óta tagjai a Goodyear konszernnek, ma már nem csak a névadó Debica városában gyártják ezeket az abroncsokat, hanem más Goodyear-gyárakban is. Mint ahogy más, Goodyear-érdekeltségbe tartozó abroncsok is készülnek itt. Dunlop, Fulda, Sava.

 

És ha már Sava, akkor jöjjön egy újabb olcsóbb termékcsalád, a szlovén Sava abroncsok. A Sava ma Közép-Európa legnagyobb abroncsgyártó vállalata, ami szintén széles választékban gyárt gumikat Európa-szerte. Ők is a Goodyear-csoport tagja, így az innovatív megoldások, technológiai fejlesztések a Sava-t is elérik.

Választani nem könnyű, de van segítség

A német autóklub, az ADAC rendszeresen végez abroncsteszteket is, itt pedig megláthatjuk, hogy melyek azok az olcsóbb árfekvésű abroncsok, melyek jó teljesítményt nyújtanak. Persze egy budget-abroncs nyújtotta teljesítményt sosem szabad összehasonlítani egy prémium kategóriás abroncséval, mint ahogy igaz ez az autókra is. De azt ki lehet belőle olvasni, hogy melyek azok az olcsó nyári gumik, melyek megbízható választást jelentenek.